4 - 5 ani
Vă prezentăm câteva dintre obiectivele pe care le atingem pe parcursul anului școlar.
Comunicare și limbaj
- Menținerea unei subiect unic într-o discuție
- Urmărirea unei povești fără suport vizual
- Înțelegerea conceptului de timp, abilitatea de a spune ce fac, de obicei, dimineața, după-amiaza și seara
- Acordare de atenție mediului, fiind în măsură să identifice elementele lipsă dintr-o imagine
Dezvoltare psiho–motrică
- Abilitatea de a ține creionul corespunzător și de a trasa litere corect
- Înțelegerea nevoii de mișcare, a hranei sănătoase, a spălatului pe mâini cu regularitate și a somnului
- Abilitatea de aruncare a mingiei
- Abilitatea de a ridica un obiect de la pământ în timpul alergării
- Abilitatea de a vorbi despre modalități de menținere a sănătății
- Folosirea și mânuirea uneltelor, a diferitelor obiecte sau materiale cu precizie, în scopul dedicat
Alfabetizarea
- Alegerea cărților de lecturat și parcurgerea lor cu plăcere
- Citirea propozițiilor din 2, 3, 4 cuvinte
- Exprimarea devine mai complexă (propoziții mai lungi)
- Abilitatea de a vorbi fluent și clar
Gândire logico-matematică, perspicacitate și numerație
- Sortarea din două grupuri a celui cu mai multe/mai puține obiecte
- Denumirea vecinilor unui numar dat
- Utilizarea corectă a cuvintelor pentru momentele zilei
- Denumirea formelor geometrice 3 D (sfera, cub)
Cunoașterea mediului înconjurător
- Înțelegerea faptului că există diferențe între modul meu/ al familiei mele de a trăi și al celorlalți oameni din aceeași comunitate sau din alte zone geografice
- Înțelegerea importanței protejării planetei
- Acordarea de atenție sporită față de animale și plante și explicarea schimbărilor prin care trec acestea
Expresivitate artistică și desen
- Explorarea amestecului de culori
- Manifestarea artistică prin cântec, intrumente muzicale și dans, experimentând combinații
- Finalizarea unei construcții planificate, folosind diverse materiale
- Dramatizarea unei povești sau jocul de rol în grup