3 - 4 ani
Vă prezentăm câteva dintre obiectivele pe care le atingem pe parcursul anului școlar.
Comunicare și limbaj
- Descrierea unei jucării folosind noțiunile de culoare, mărime, formă
- Focusarea asupra unei activități interesante propusă de un adult timp de peste 10 minute
- Ascultarea poveștilor și dorința de a-i ruga pe adulți să repete părțile favorite
- Înțelegerea jocului de rol
Dezvoltare psiho–motrică
- Deplasarea în diferite moduri: mers, alergat, sărit, rostogolire, alunecare, țopăit
- Determinarea mâinii predominante
- Verbalizarea către un adult a nevoii de hrană, a oboselii sau a dorinței de joacă
- Așezarea obiectelor pe diferite suprafețe cu precizie și grijă
- Abilitatea de a pune capacul unei sticle
Dezvoltarea personală, socială și emoțională
- Inventarea unui joc și cooptarea prietenilor
- Conștientizarea consecințelor pe care le au acțiunile asupra celorlalți
- Extinderea vieții sociale și a intereselor în afara familiei și dorința de a se bucura de activitățile în aer liber
- Manifestarea și verbalizarea afecțiunii către prieteni sau educatoare
- Abilitatea de autohrănire cu ajutorul lingurii
- Abilitatea de a utiliza toaleta, accidentele fiind din ce în ce mai rare
Alfabetizarea
- Recunoașterea și numirea sunetelor
- Identificarea sunetului de la începutul cuvântului
- Capacitatea de a continuă o fraza dintr-o poveste sau cântec
Gândire logico-matematică, perspicacitate și numerație
- Număratul crescător și descrescător de la 1 – 5
- Crearea modelelor folosind cercuri colorate
- Manifestarea interesului pentru numere în afară grădiniței
Cunoașterea mediului înconjurător
- Denumirea unor meserii
- Înțelegerea diferenței dintre zi și noapte
- Denumirea anotimpurilor și a simțurilor