De ce (nu) trebuie copiii să aibă teme

 

Beneficiile temelor pentru acasă au fost dezbătute de părinți și cadre didactice deopotrivă vreme de mulți ani. Simplul termen de teme evocă multe conotații negative, fiindcă, pare-se, mulți cred că fac mai mult rău decât bine stresând pe toată lumea (elevi, părinți și profesori). Există însă și persoane care cred că temele aduc cu ele avantaje, căci îi încurajează pe copii să gândească independent în afara clasei.

Beneficii

Primul beneficiu al temelor ar fi acela că le permite elevilor și profesorilor să colaboreze mai îndeaproape. Pot discuta despre subiectele abordate și despre eventualele probleme întâmpinate înainte sau după ore.

Al doilea beneficiu ar fi acela că familiile înseși pot deveni mai apropiate, fiindcă școlarii își roagă părinții și frații să le dea o mână de ajutor. Părinții vor fi astfel implicați în parcursul educațional al propriilor copii.

În al treilea rând, terminarea temelor îi pregătește pe copii pentru examenele importante. Dacă iau o notă mică la o temă, este cu siguranță important să se descurce mai bine la următoarele. Temele le dau elevilor ocazia să exerseze succesul școlar.

În același timp, temele sunt un bun mod de a încuraja consolidarea responsabilității. Numai că pare oarecum nedrept ca, după multe ore de studiu, să mai fie nevoie de alte încă câteva de lucru suplimentar.

sad-544730_1920

Riscul potențial

Primul motiv pentru care copiii nu ar trebui să primească teme este acela că trebuie să se relaxeze și să-și elibereze mintea. Presiunea de a trebui să termine temele în fiecare zi este opresivă pentru cei mai mulți dintre copii și nu este de mirare că se opun, uneori cu înverșunare, spre disperarea părinților.

În al doilea rând, temele reduc timpul pe care copiii l-ar putea petrece cu familia. Familia este deosebit de importantă pentru un copil și multe probleme ar putea fi evitate doar prin mai multă coeziune familială.

În al treilea rând, temele pot duce la declanșarea conflictelor între părinți și copiii care nu vor să termine sarcini ce lor li se par copleșitoare.

Prea multă muncă îi face pe unii copii să copieze de la unul la altul, doar pentru a termina. Vor ajunge să fie recompensați pentru că au trișat, ceea ce nu este în avantajul nimănui.

În cele din urmă, multe cadre didactice nu au timp să noteze adecvat lucrările, căci sunt prea ocupate cu planificările didactice și consultarea resurselor de predare doar pentru a manageria lecțiile corespunzător. Așa că, până când copiii își primesc lucrările înapoi, au trecut deja la alt capitol.

Viața de familie și cea socială sunt foarte importante. Este nevoie de echilibrarea tuturor palierelor. Mulți adulți se enervează când munca de la birou le invadează și viața personală. Atunci și copiii ar trebui să fie tratați cu același respect. La școală învățăm și stăm acolo jumătate de zi. După școală ne ocupăm de hobby-uri. Voi ce credeți?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *